Blog
Sowiniec
Sowiniec
Sowiniec filozof, nauczyciel akademicki
274 obserwujących 3166 notek 4247440 odsłon
Sowiniec, 13 czerwca 2017 r.

Reklamowa wpadka Audi

808 77 0 A A A


               Kilka dni temu media elektroniczne obiegła informacja, że niemiecki producent samochodów Audi zaprezentował nowy model wersji A5 Sportback m.in. przy pomniku Powstania Warszawskiego na placu Krasińskich. Stoi on w miejscu, w którym powstańcy wchodzili do kanału podczas ewakuacji Starówki. Właśnie pod tym monumentem prezydent Niemiec Roman Herzog przeprosił 1 sierpnia 1994 roku Polaków za zbrodnie dokonane na nich przez jego rodaków w czasie II wojny światowej.


               Być może w dziale marketingu Audi pracują bardzo młodzi ludzie, którzy szukając w różnych miastach widowiskowego tła dla reklamowych zdjęć i filmów w ogóle nie skojarzyli tego pomnika z historią, ale ich starsi przełożeni powinni mieć nieco więcej wyobraźni i zdawać sobie sprawę z niestosowności wybranego miejsca.


               Nic dziwnego, że w polskim internecie zawrzało, co dobrze świadczy o naszych rodakach potrafiących szybko i skutecznie zareagować na to, co razi ich wrażliwość. Na szefostwie Audi nie zostawiono przysłowiowej suchej nitki, w sieci pojawiły się od razu fotografie ukazujące niemieckich żołnierzy przy samochodach tej marki, ktoś zaproponował jeszcze lepsze miejsce: bramę do byłego obozu zagłady Auschwitz-Birkenau, tuż pod napisem „Arbeit macht frei”.


               Przypomniano również, że ta należąca obecnie do koncernu Volkswagen AG firma powstała w 1909 roku, a więc wytwarzane przez nią samochody z pewnością używane były przez niemiecką armię w I i w II wojnie światowej, także za ziemiach polskich.


                Dowodem wspomnianej wyżej skuteczności jest oświadczenie wydane przez Audi Polska: 


             Pragniemy przeprosić wszystkich za zamieszczenie zdjęcia modelu Audi na tle Pomnika Powstania Warszawskiego. Wykorzystanie tego zdjęcia było oczywistym błędem i jest nam przykro, że zraniliśmy uczucia wielu osób. Bardzo przepraszamy.”


               To ładny i potrzebny gest, ale lepiej byłoby wcześniej wziąć po uwagę historyczny kontekst miejsca reklamowania nowego samochodu i możliwe reakcje Polaków na dokonany wybór.


           


 


 


Skomentuj Obserwuj notkę Napisz notkę Zgłoś nadużycie
NEWSY - TOP 5

O mnie

filozof-fenomenolog, autor "Zarysu filozofii spotkania" i "Filozofów o godnym życiu", harcerz, publicysta prasy krajowej i polonijnej, przewodniczący Komitetu Opieki nad Kopcem Józefa Piłsudskiego, rzecznik Porozumienia Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie, wiceprezes Ogólnopolskiej Federacji Piłsudczyków, były reprezentant prasowy pułkownika Ryszarda Kuklińskiego w Polsce

Ostatnie notki

Obserwowane blogi

Najpopularniejsze notki

Ostatnie komentarze

  • olafo Na takim stanowisku trzeba zawsze wiedzieć, co się mówi i pisze.
  • giz 3miasto Dziękuję. Na razie rtm./płk Pilecki zdecydowanie prowadzi. :)
  • de.point Tchórzostwo i głupota są ponadnarodowe.

Tagi

Tematy w dziale Społeczeństwo