Sowiniec Sowiniec
239
BLOG

Kiszczakowa nie pomoże Wałęsie

Sowiniec Sowiniec Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 16


            Lech Wałęsa wezwał na Facebooku wdowę po generale Czesławie Kiszczaku do ujawnienia prawdy o rzekomej „akcji teczkowej” jej męża przeciw niemu, ale nie doczekał się satysfakcjonującej go odpowiedzi.


            Oto wpis byłego Prezydenta RP (pisownia oryginalna):


            Pani Kiszczak!


            Publicznie wzywam Panią do powiedzenia prawdy o tej „akcji teczkowej”, nie można uwierzyć by mąż Kiszczak tak Panią okłamał.


            Był przesłuchany pod przysięgą przez prokuratora w IPN, udzielił w telewizji wywiadu w którym zdecydowanie oświadczył prawdę.


            Natomiast prawdą jest, że prowadzono ze mną tajną i nieoficjalną walkę, gdzie w tej koncepcji podrabiano materiały by mnie zohydzić w oczach społeczeństwa i zniszczyć potrzebny mi mój autorytet. Jestem przekonany, że każdy sąd potwierdzi tą prawdę. 


            Law.


            Portal internetowy „Faktu” zwrócił się do Marii Kiszczak z prośbą o komentarz do tego apelu i dosyć szybko doczekał się poniższej odpowiedzi:


            - Mój mąż na pewno mnie nie okłamywał. Zawsze mówił mi prawdę. Jestem w stu procentach pewna, że nie powtarzam żadnych kłamstw, a to wszystko jest prawdą. Przecież ja nic nie zdradziłam. Po prostu przekazałam te dokumenty do IPN. Tam była karteczka napisana przez mojego męża do Archiwum Akt Nowych, w której prosił, by te teczki upublicznić 5 lat po śmierci Wałęsy. Sądziłam, że oni uszanują prośbę mojego zmarłego męża. Stało się jednak inaczej...


            W jej opinii Wałęsa wciąż nie potrafi pogodzić się z wybuchem afery wokół niego.      - On się tego nie spodziewał i wystraszył. Jestem jednak pewna, że to wszystko było prawdą - dodała wdowa po byłym ministrze spraw wewnętrznych z epoki PRL.


            Były Prezydent RP natychmiast ustosunkował się do tej opinii na Facebooku:


            Z generałem toczyliśmy śmiertelny bój na drodze legalnej i tajnej. Na drodze prawdy legalnej nigdy nie byłem współpracownikiem SB i gen. to potwierdza, natomiast na drodze walki tajnej gen. wrabiał mnie w agenturalność, co miało odbierać poparcie społeczne i niszczyć autorytet.


            Portal przypomina, że afera wybuchła po tym, jak 16 lutego 2016 roku Maria Kiszczak zgłosiła się do Instytutu Pamięci Narodowej z propozycją sprzedaży odnalezionych w jej domu teczek tajnego współpracownika  Służby Bezpieczeństwa o pseudonimie „Bolek”. Przejęli je prokuratorzy.


            Wśród akt znajdowało się odręcznie podpisane zobowiązanie do współpracy z SB podpisane „Lech Wałęsa Bolek”, a także odręcznie napisane donosy oraz pokwitowania odbioru pieniędzy przez tego agenta. Biegli grafolodzy orzekli, że są one autentyczne. 


           


Sowiniec
O mnie Sowiniec

filozof-fenomenolog, autor "Zarysu filozofii spotkania" i "Filozofów o godnym życiu", harcerz, publicysta prasy krajowej i polonijnej, przewodniczący Komitetu Opieki nad Kopcem Józefa Piłsudskiego, rzecznik Porozumienia Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie, były reprezentant prasowy pułkownika/generała Ryszarda Kuklińskiego w Polsce

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka